Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC jest partnerem projektu edukacyjnego pt.: Wdrożenie nowatorskich metod kształcenia dla edukacji o ESG w metropolitalnych nieruchomościach. Projekt realizowany przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach ma charakter dydaktyczny, a jego zakres tematyczny wpisuje się w nowatorski trend dotyczący edukacji klimatycznej.
Celem projektu jest wdrożenie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach dwóch nowatorskich metod kształcenia tj. problem-ased learning (PBL) oraz case-based learning (CBL).
Metody te zostaną wdrożone dla wsparcia procesu edukacyjnego na specjalnościach i kierunkach studiów związanych z nieruchomościami w metropolii. Edukacja ta będzie dotyczyła zagadnień, takich jak: ESG w nieruchomościach, certyfikacji budynków, szacowania śladu węglowego, zarządzania zielonym budynkiem, modernizacji nieruchomości w celu obniżania emisyjności.
Pilotaż zajęć ze studentami UE opartych o metodę problem-based learning został przeprowadzony przez ekspertów z obszaru ESG w nieruchomościach z Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego (PLGBC), które w projekcie reprezentuje Magdalena Wojtas, Sustainable Development Manager oraz z firmy Velis Real Estate Tech.
- Działania na rzecz transformacji tkanki miejskiej w bardziej zrównoważonym kierunku od ponad 15 lat sprzyjają licznym działaniom podejmowanym przez PLGBC. Tym razem połączyliśmy siły z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach oraz firmą Velis Real Estate Tech, aby przedstawić potencjał rynku zrównoważonych budynków w GZM, analizując szanse oraz potencjalne zrównoważone modele biznesowe dla sektora nieruchomości – podkreśla Magdalena Wojtas, Sustainable Development Manager, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC.
W ramach projektu zaplanowano także wizyty studyjne w tematyce zarządzania zrównoważonym budynkiem we współpracy z firmami członkowskimi PLGBC: z TDJ Estate, w biurowcu .KTW oraz w centrum handlowym Gemini Park w Tychach.
Projekt ma charakter dydaktyczny, a jego zakres tematyczny wpisuje się w nowatorski trend dotyczący edukacji klimatycznej.
Koordynatorem projektu jest dr hab. Monika Wieczorek-Kosmala, prof. UE. Projekt ten jest częścią projektu klastrowego „ECOnomics4Climate II” przy wsparciu Biura Internacjonalizacji. Stanowi główny element architektury projektu w zakresie modułu edukacyjnego.
Projekt Wdrożenie nowatorskich metod kształcenia dla edukacji o ESG w metropolitalnych nieruchomościach został dofinansowany przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię w ramach programu „Metropolitalny Fundusz Wspierania Nauki” w latach 2022-2024.
Kwota dotacji wyniosła 34 155,00 zł.
Realizację projektu zaplanowano w okresie sierpień – listopad 2024 r.
Więcej: https://www.ue.katowice.pl/index.php?id=26797
#MetropoliaNauki
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET